אוי אברוך, החורף בא וזה הזמן לצאת מהארון

לאור הסופה ומזג האוויר החורפי והרומנטי המתקרבים החלטתי לצאת מהארון. עברתי די הרבה בשמונה השנים האחרונות מבחינה אישית והעיקר שבהן הוא שהתחתנתי ונולדו לי 3 ילדים מקסימים. כתוצאה מכך משהו השתנה. אחרי שנים שאני מנסה להבין מה בדיוק קורה, הבנתי שאני זה שהשתניתי, הבנתי שלמעשה כל הזמן לא מצאתי את עצמי כי פחדתי להודות בזה. לא שיש בזה משהו רע, יש הרבה כאלה ואפילו זה די מקובל בחוגים מסויימים. גם ככה הרבה זמן מצאתי את עצמי מתעניין במה שקורה בצד השני, חלק מהאנשים הקרובים אלי ביותר הם כאלה ולמען האמת, יש סיכוי בכלל בכלל לא רע שגם חלק מילדי יהיו כאלה. עם הזמן למדתי לקבל את עצמי כמו שאני, ומעבר לזה שאני גם צריך לשמש דוגמא לילדי שלא יפחדו להיות מי שהם. הגיע זמן שאכריז על זה בריש גלי – אני פולני!

710_111290730392_4337_n

כשהייתי צעיר ויפה… אז לצאת מהארון?

כלומר, האמת, בתכל'ס אני חצי רומני וחצי ייקי אבל נשוי לפולניה כבר 8 שנים ופולני זה מוצא משתלט. אז עם השנים הפכתי לפולני. ולא רק שהפכתי לפולני אפילו מצאתי שיש יתרונות בלהיות פולני. אגב, רוב היתרונות של להיות פולני באים לידי ביטוי בחורף.

בראש ובראשונה – להתלונן – מישהו מכיר פולני\ פולניה שלא מתלוננים? הרי זה הכי כיף – לקטר על כל דבר – על האישה\בעל, על הילדים, על ארוחת הצהרים, על the voice, על זה שפעם כשאנחנו היינו ילדים הדברים היו אחרת והיום כולם קבורים במסכים, על זה שאנחנו לא התנהגנו ככה להורים שלנו על מה זאת לעזאזל המוזיקה הזאת שהילדים של היום שומעים? והכי טוב ש – נו טוב, אויש ושאר אנחות נהפכות לחלק קבוע ולגיטימי מאוצר המילים שלכם.

דבר שני – הזכות לשבת לבד בחושך ובקור – כן, כן תתפלאו לשמוע החורף שלנו גם אם לא תמיד גשום הוא קר. וכמובן שעם קצת רוח, גשם ופקקים מגיעות גם הפסקות חשמל. כשיש הפסקת חשמל אין מזגן ואין אור. ואז אתה מוצא את עצמך יושב בקור ובחושך. כמו פולני אסלי! ואז כמובן אתה חוזר ליתרון הראשון – מתלונן בלי סוף.

img_20161213_193557

תה וחוברת הפעלה? Shut up and take my money!!

תה – כי מה יותר פולני מלשתות תה בחורף? כל בוקר הילדים אצלי שותים תה וטובלים בו ביסקוויטים כמובן, ועכשיו כשויסוצקידס הוציאו את הליין שלהם שמגיע גם עם חוברות צביעה והפעלה לילדים אז הם יכולים להתעסק בזה תוך כדי זמן התה שלהם ולא לצפות בטלויזיה הזו (כמה הם צופים בטלויזיה הילדים האלה??) ואז תהיה להם את האפשרות לפתח את הגנים הפולנים שלהם ולהתלונן כמובן – למה הוא קיבל ספידי ואני אלזה? או להיפך… תוסיפו לזה הפסקת חשמל והנה משפחה פולנית טיפוסית שיושבת בחושך, בקור, שותה תה ומתלוננת… החלום הוורשאי במלואו!

**גילוי נאות – ויסוצקידס זה סבבה גם לבני תמותה שאינם פולנים וניתן לצרכו גם ללא תלונות. אם זה מה שאתם אוהבים, אלוהים יודע למה….

img_20161213_205715

שותה תה בחושך

 מרק עוף פולני – כן, בטח יקומו כל אלה עכשיו שיספרו כמה המרק חסר צבע וטעם – אבל זה כי עדין לא אכלתם את המרק הפולני האמיתי. למרק עוף פולני אמיתי יש טעם חזק של עוף, גזר, בצל, קישוא וירק למרק (סלרי\פטרוזיליה\שמיר). המרק הפולני האמיתי לא צריך תבלינים כמו כמון ושאר צבעים כדי למסך את הטעם שלו. מספיק לו מלח ופלפל. ואין דבר יותר טעים ממרק עוף פולני עם אטריות ו\או שקדי מרק ו\או קניידעלעך. לא תשכנעו אותי אחרת! עכשיו תוסיפו לזה הפסקת חשמל ותה (כי אתם צריכים לשתות משהו עם האוכל) ואתם מסודרים עם ים הנאה – לאכול מרק עוף פולני אמיתי תוך כדי שתיית תה, לבד, בחושך, בקור וכמובן להתלונן ללא הפסקה!

ושיהיה ברור לכולם – מרק אוכלים!! לא שותים!!!
"אני צמא, אולי אשתה מרק" – אמר אף אחד אף פעם!

אגב, מרק עוף פולני קחו מתכון מעולה, עלי:

12650829_10153859734940409_3986358725464629319_n

מרק עוף פולני כהלכתו

  • קצת פליגעלעך וגרגעלעך של עוף אפשר גם אביסל'ה של פולקע*
  • 3-4 גזרים קלופים וחתוכים לחצי (לא לאורך – לרוחב!)
  • 3 בצלים – לקלף ולחרוץ עם סכין (לא לחתוך לגמרי!!)
  • 2 קישואים – לחתוך לפרוסות עבות
  • צרור פטרוזיליה, שמיר וסלרי (עלים)
  • שימו את העוף בסיר עם מים (מלח ופלפל לפי הטעם) והרתיחו – מדי פעם עם כף תוציאו את הקצף שמצטבר למעלה. אחרי שהמים רותחים תוסיפו את כל הירקות (לא את העלים) ותנו לזה להתבשל איזה שעה וחצי על אש קטנה – שימו לב לקסם – המים של המרק יהפכו לצהבהבים ללא כורכום!!! לאחר מכן הוסיפו מעל את העלים (אפשר לצרור אותם בגומיה כדי שלא יתפזרו ואז תצטרכו, תוך כדי התלוננות, לסנן את המרק לילדים שמתלוננים על ירוקים שצפים להם בצלחת), תנו לזה להתבשל עוד איזה שעה וחצי כדי שכל הטעמים ייספגו והנה יש לכם מרק מעולה!!
    טיפ חשוב! – מרק, יום למחרת הרבה הרבה הרבה יותר טעים!

* תרגום למתקשים – כנפיים, גרונות וחתיכת כרע או שוק של עוף.

יש עוד יתרונות רבים ונוספים בלהיות פולני כמו גפילטעפיש, קניידעלעך שהוזכרו, פיתוח ציפיות מוגזמות מהילדים (או רופא או מהנדס. או עו"ד), נזק נפשי לטווח ארוך, אריכות ימים, כמו שאומרים – אין בדיחות על פולנים, הכל נכון. אבל כבר חפרתי לכם מספיק, מה אתם חושבים? שאני אשב פה כל היום בשביל לכתוב? חוצמזה, אני הולך להכין לי תה, אני מרגיש שהפסקת חשמל מתקרבת…

כתיבת תגובה