משקולות, משקלים ועוף קפוא

פעם קראתי שני מחקרים בנוגע לספורט, אחד מהם אמר שאם אתה מתאמן ושומר על אורח חיים ספורטיבי אתה תחיה חיים ארוכים יותר. למה אני מספר את זה?

לא הרבה יודעים את זה אבל נולדתי פג. קילו מאתיים. ואז (לפי מה שאמא מספרת) התחלתי לעלות במשקל. חצי קילו בשבוע ליתר דיוק. אין לי מושג מתי זה הפסיק אבל מה שבטוח זה שיש לי רומן ארוך עם המשקל. כל החיים שלי אני כמו אקורדיון נע בין שמן מאוד למשקל נורמאלי. בשיא שלי שקלתי 120 קילו. בשיא מהצד הנגדי שקלתי 85 קילו – על כל ה184 ס"מ שלי (גובה, גובה..) נכון ללשכת גיוס תה"ש 1997 (אם תשאלו את אמא של עמית נכון ל2017 והמטר הביתי זה 182 ס"מ אבל היה קצת קר…).

במסגרת מאבקי במשקלי ומצבי הגופני ניסיתי כמעט כל דבר שאתם יכולים להעלות על דעתכם החל מדיאטות משונות ועד אימונים מסוגים שונים ואחרים.

5

2014 משמאל, 2017 מימין

לדוגמא:

  • דיאטת טוסט עם חמאה – באמת יש דבר כזה.. כל הזמן אוכלים רק טוסטים עם חמאה ושום דבר מעבר לזה.
  • מכשיר חשמלי ביתי עם אלקטרודות שמחברים לבטן ולרגליים וזה מעביר זרמים חשמליים ואמור להפעיל את השרירים.
  • דיאטת 1500 קלוריות ביום
  • חדר כושר
  • TRX
  • ריצות בינוניות וארוכות

וקצרה היריעה מלהכיל את הכל. העניין הוא שבכל המצבים הנ"ל או שנשארתי רעב, או שהשתעממתי, או שאחרי פרק הדיאטה העליתי יחסית מהר את הכל בחזרה פלוס מע"מ…

בסופו של דבר מצאתי את הנוסחא המתאימה לי: תזונת פליאו בשילוב אימוני קרוספיט.

תזונת פליאו מדהימה מבחינתי – אני אוכל אוכל אמיתי, בריא, משביע. לא סובל מנפילות אנרגיה במהלך היום, אין התקפי רעב ומרגיש מצויין!

מבחינת קרוספיט – בהתחלה הייתי סקפטי. אתה נכנס למקום שכתוב בו על הקיר בגדול – לא תאמין למה אתה מסוגל. נכנס לאימון נסיון שכולל איזה 120 ברפיז (למטה משמאל…) או 70 טראסטרים (למטה מימין…) או טבאטה (זו קללה יפנית..) ולמחרת אתה קם בתנוחת עוף קפוא ולא מאמין שאתה מסוגל לקום מהמיטה… אבל די מהר תופסים את העניין ונכנסים לכושר. בעיקר כשאתה במקום הכי טוב בעולם – CFH Team!!

crossfit_thruster_demo burpees

מעבר לזה אתה מבין שבהתאמה קלה של התזונה ותוספי מזון נכונים החיים יכולים להיות הרבה יותר קלים. כמה המלצות למתאמן המתחיל:

  1. כוס קפה שחור חצי שעה לפני אימון עושה פלאים למה שתצליח להוציא מעצמך – מעלה את לחץ הדם, מעיר את הגוף ועוזר לך להוציא יותר.
  2. בננה או 2-3 תמרים ממש בסמוך לתחילת האימון יתנו לך בוסט של אנרגיה שיעזור לך ממש להתפוצץ באימון.
  3. אימון על הבוקר מניב תוצאות הרבה יותר טובות (לפחות אצלי) – להתגלגל מהמיטה ישר אל המשקולות.
  4. מגנזיום – תוסף מזון שעושה פלאים מרפה שרירים, מונע התכווצויות ועוזר לך לשרוד את היום
    2

    אין כמו בירה

    שאחרי ולהמנע מלהתעורר בפוזיציית עוף קפוא.. ניתן למצוא מגנזיום גם בשקדים, גרעיני חמניה ובננות. למי שמתאמן באופן קבוע מומלץ לקחת תוסף מגנזיום לפני האימון או לפני השינה, עודף מגנזיום משתחרר מהגוף בצרכים כך שאין מה לדאוג מ"מנת יתר" 🙂 אני מנסה לאחרונה את תוספי המגנזיום של מגנוקס.

  5. כדורי כורכום – מונע התפתחות תהליכים דלקתיים, אשכנזים שכמוני לא משתמשים בו בבישול אז מזל שיש כדורים.
  6. אומגה 3 – כללית זה טוב.
  7. לישון טוב – בשינה הגוף מתאושש, לומד, צובר כוח, מתפתח.
  8. בירה אחרי אימון – גם מחזיר נוזלים לגוף, גם מלא במלחים וגם למה בכלל אני צריך לתרץ את זה? בירה זה תמיד טוב! (אל תגלו למשטרת הפליאו…)

היום אני במקום טוב מאוד באמצע – 95 קילו (+-1 תלוי ביום), שומר על תזונה טובה וחכמה (פליאו) ומתאמן 3-4 פעמים בשבוע (קרוספיט). מה שחשוב זה שני שומר על יציבות לאורך השנתיים האחרונות, לא מגיע למצבי רעב, מרגיש הרבה יותר רענן וחזק. גם הבגדים יושבים עלי הרבה יותר טוב והרבה יותר קל לי להרים על הידיים שלושה פרחחים (לפעמים ביחד) בדרכנו למקומות מופלאים.

1

אם יוצאים סוחבים למקומות מופלאים

אגב, המחקר השני טען כי אמנם אם מתאמנים אנו מאריכים את החיים שלנו אבל הכמות בה אנו מאריכים את חיינו היא אותו הזמן אותו השקענו באימונים 🙂

⁠⁠⁠



כתיבת תגובה